A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 1., hétfő

Paulo

Paulot a couchsurfing oldalon keresztül ismertem meg, beírtam a coimbrai csoportba, hogy megyek kirándulni és ha valakinek van kedve, csatlakozhat. Ő felajánlotta, hogy ha hétfőn mennék, akkor el tudna vinni, mert akkor szabadnapos. Sajnos én pont dolgoztam ma, vagyis egy egész napos  órára ültem be, amit a témavezetőm tartott, így délután összefutottunk egy sörrre.
47 éves, újságíró,a tévénél dolgozik és több embert fogadott már, mivel egyedül lakik. Itt született, úgyhogy ismeri a várost kívülről-belülről.
Sokat beszélgettünk a portugál életstílusról, amit nem hiszem, hogy valaha meg fogok szokni. A bulik itt éjjel 2-kor kezdődnek és reggel 7-ig tartanak. Normálisan én kb mindig 2-kor jövök el.
Coimbra főleg a diákok városa, nyáron sok pub és kocsma be is zár, mert annyira nincs élet.
Az új diákoknak folyamatosan folyik a beavatás. Kédeztem Paulót, hogy miről énekelnek, mert elég sokszor hallani. Hát meglepődtem, mert általában csúnya szavakat. Én naiv, azt hittem valami olyasmit, hogy milyen szuper az egyetem meg ilyesmi...
Beszélgettünk a portugál piákról is, Portóból a port wine (elég édes bor), Coimbrából a Caipira (likőr) és Lisszabonban pedig a Ginjinha, ami meggylikőr.

Igyekszem vinni majd kóstolóba. :-)
Hétvégén megyek Portóba, pénteken szünet lesz és az egyik munkatársam onnan származik és el is visz plusz megszállhatok náluk. Nagyon kedves lány, ő az egyik jó barátom itt.
Ma csináltam kókuszegeret a laborba, mindenkinek ízlett és persze nagyon örültek. Jó édesre csináltam, mert tudom, hogy elég édesszájúak.