A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 17., szerda

Joghurt

Örömmel újságolom el nektek, hogy a túrógyártás sikerén felbuzdulva nekiláttam a joghurt készítésének is.
Egyszer már próbáltam otthon, de akkor nem sikerült. Már tudom, hogy több időt kellett volna kint hagyni az asztalon.

Borzasztó egyszerűen lehet joghurtot készíteni. A legzsírosabb, lehetőleg házi tejet kell venni. Az a legfontosabb, hogy semmiképpen se legyen ultrapasztőtözve.
Fel kell forralni a tejet kb 80 fokra. Ez onnan látszik, hogy kezd habosodni az oldala. Aztán meg kell várni, míg 35 fokosra nem hűl ki. Én a kisujjat mártottam bele hőmérő híján.
Ekkor bele kell keverni 3-4 kanál joghurtot és kint hagyni az asztalon 18 óráig. Én fél literbe kevertem 3 kanállal.
Aztán lehet belekeverni lekvárt stb, ki hogyan szereti.

Miért jó, ha magunknak gyártjuk a joghurtot?

Egy, az van benne, amit mi beleteszük.
Kettő, simán lehet befőttes üvegben tartani, amivel nem annyira szennyezzük a környezetet mint az egyszer használatos műanyag poharakkal.