A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 16., kedd

Madeira-találkozó egy tengerbiológussal

Tegnap megvettem a repülőjegyet Madeirára és mivel már tudom az érkezésem és távozásom dátumát, elkezdtem hostokat keresni Funchalban.

Két embernek írtam, abból egyikük válaszolt szinte egyből, miután elküldtem a requestet (kérést).

A couchsurfing egy nagyon hasznos dolog. Első sorban nem azért, mert ingyen szállást találhatsz, hanem helyi emberekkel fedezheted fel a várost, akiktől olyan információkat is megtudsz, amit a könyvekből nem. Aki fogad, annak illik vinni valami apró ajándékot. Mivel én nem hoztam magammal, így főzni fogok neki valami finom magyaros kaját.
A tagokról az utazók és a vendégfogadók is referenciát írnak, így mindenki "lenyomozható".

Amikor kérést küldünk, bejelöljük a dátumot és hogy mivel utazunk, majd írnunk kell röviden magunkról és azt, hogy miért szeretnénk az illetővel találkozni.
Én azért választottam őt, mert láttam, hogy tengerbiológus. 43 éves és sok helyen járt már. Sok referenciája nincs még, de amik vannak, azok mind pozitívak.

Láttam még egy 54 éves geológust is, akinek gondoltam, hogy írok. Angolában született és rengeteget utazott már. Most épp Brazíliában van terepen. Szeretnék majd vele is összefutni, biztosan mesél érdekes dolgokat.

Szóval már minden megvan, jegy, szállás és valaki, aki segít eligazodni Madeirán.