A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 25., csütörtök

Ezerrel dolgoztam

Ezen a héten nagyon sokat dolgoztam és új dolgokat tanultam. Mivel itt nem volt szünet sem hétfőn, sem kedden.Mindkét nap fél 9-re mentem és este fél 10 után jöttem el. Bocsi, aki skypeolt volna velem, így alakult.
Viszont ma már egyes egyedül dolgoztam, mivel a témavezetőm Madridba utazott.

Mivel is foglalkoztam?
A héten egereket kezeltünk be különböző mennyiségű koffeinnel, hogy megnézzük, ki tudjuk-e mutatni a vérükből és az agyszövetükből a koffeint. Volt 3 egerünk, akiktől az adagolás után 4 órával begyűjtöttük a mintákat. 3 agyterület plusz vérminta, ami 21 mintát jelentett.
A vérmintát rövidebb idő előkészíteni, az agymintákkal több a pepecselés. Most dolgoztam először folyékony nitrogénnel, hogy gyorsan le tudjuk fagyasztani őket. Veszélyes anyag, két kesztyű is volt rajtam. :-D A vérmintákkal kezdtünk, és ma és tegnap az agymintákat mértem.
Sajnos egyikben sem volt kimutatható a koffein, sem a teobromin. Ez azt jelenti, hogy az egerek nagyon gyorsan képesek lebontani a koffeint. Emberben a felezési idő 4 óra. Valószínűleg jövő héten újabb kísérleteket csinálunk. Olyan ügyesek vagyunk, hogy kb 0,9 mg-nyi koffeint is ki tudunk mutatni.

Ezennel eredményesnek nyilvánítom a hetet, holnap befejezem a pályázatírást a további 5 hónapos ittlétemmel kapcsolatban.