A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 20., szombat

Aveiro



Az utam Aveiróba nem túl jó kezdettel indult. A tegnapi bulinak elég későn lett vége és nekem 6 óra előtt kellett felkelnem. Aztán kimentem a buszmegállóba és a busz,amit kinéztem nem jött. Fél órát vártam, de nem jött semmi… Aztán gondoltam, hogy gyorsan taxival megyek, mert már eléggé késében voltam emiatt, de persze az sem volt. Életem leggyorsabb sprintjét csináltam meg, mikor láttam, hogy jön egy busz s futottam el a másik megállóba. Minden mindegy alapon felszálltam rá. Szerencsére letett ott, ahol kell. De ezentúl soha többet nem alapozok a buszra.
Hárman mentünk Aveiróba, mindkét lányt couchsuringről ismerem. Egyik a cseh lány, akivel már múltkor is utaztam, a másik pedig egy szlovák lány, vele most találkoztam először. Egyébként eddig nagyon pozitív tapasztalataim vannak,mert a hasonló emberek úgy tűnik a CS oldalon is megtalálják egymást. :-D Egyébként mindketten beszélnek portugálul, egyikük spanyol-portugál, másikuk, angol-portugál-indonéz nyelvész.
Aveiro elég kicsi város, 55 ezren laknak. Főleg halászatból, sólepárlásból és azulejos késztésből élnek. Innen ered egyébként. Jellemző itt még a hajó, a legalapabb a moliceiros, amivel mi is mentünk. Van vagy 60-féle, megvan, hogy melyikkel mit szállítottak.

Viseuba sajnos nem sikerült eljutni, mert rossz helyen várakoztunk és elment a busz. Ami furi, mert 3 helyit is megkérdeztünk és ők mind azt a megállót mondták, ahol várakoztunk.
Nem szeretem a buszközlekedést itt.

 
A vasút régi épülete







Krokodilsüti
 




Ilyen egy moliceiros. Az oldalára festenek valami történetet. Elég sokféle lehet (pajzán vagy akár vallásos).Emiatt nevezik a portugál Velencének Aveirot.
 




Egy temető. Vannak pici sírok is, de sok családnak nagy kriptái vannak, amibe a koporsók is vannak. Hát, nem szívesen mászkálnék sötétben ott, ahol nincsenek eltemetve a koporsók…
 




Kockafej
 



Piac




Citybike. Csak az igazolványt kellett leadnunk és tekerhettünk is







Utazótársaimmal a hajón
 






Régi azulejós épületek
 





Ilyen tetejű házak is jellemzőek Aveiróra. Ilyen volt a halászok házának a teteje.






Halpiac







Sok színes ház. Nekem nagyon tetszik.
 





Egy ajtó és egy ablak. Ez is jellemző a halászok házaira.






Én a biciklin. Első tekerésem itt. Eléggé elvonási tüneteim vannak.
 






Ovus moles. Tipikus helyi süti. Nyers tojássárgája sok cukorral összekeverve. Túlságosan szép ostyacsomagolásban. Az íze borzasztó…
 






Vasútállomáson egy tehén.