A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 8., hétfő

Lopás-nem lopás

Itt viszonylag nagy a biztonság, a laborunkat csak akkor zárjuk be, ha már senki nincs bent, de mondták, hogy nem igazán lopnak itt az emberek.
Az utcán Coimbrában nem láttam kéregetőt sem koldust, csak Portóban jöttek oda hozzánk a cukrászdában.
Este nyugodtan lehet mászkálni, bár eddig én még csak 10 felé voltam kint futni. Mivel nem a belvárosban lakom, így az ottani éjszakai helyzetet nem igazán tudom, mert általában nincs kedvem 2x bemenni. De már beszéltük a munkatársaimmal, hogy egyik hétvégén elmegyünk partizni, talán akkor én is fent bírok majd maradni hajnalig.
Pár munkatársam a hétvégén Portóban volt és hívtak engem is, de a szőlőszüret és a főzés után nem igazán volt kedvem menni. Nem is baj, mert 4 helyen voltak és hajnal 5-kor indultak haza. Én így is elég fáradt voltam a mai nap.
A benzinkútnál előre kell kifizetni a benzint és csak utána lehet tankolni. Csak annyit tankolhat az ember, amennyit kifizetett, mert leblokkolja a rendszer. Elég praktikus szerintem.
Sok helyen ingyen van a parkolás, sőt a legtöbb helyen. Egyedül ez az autópályás mizéria fura nekem (500 m 0,25 euro, de ez változó), de itt is lehet kedvezményeket kapni, ha vesz az ember egy speciális kártyát.
Ma hallottam, hogy eég jól lehet keresni itt a szőlőszüreteléssel, 30 eurós órabér. Kíváncsi vagyok mennyiért adják el a szőlőt, ha még így is megéri. És finomak az olcsó borok. Ma vettem egyet kevesebb mint egy euróért, majd beszámolók róla, hogy milyen. :-)