A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. október 11., csütörtök

Első tintahalam

Eddig nem igazán voltam híve a tengeri herkentyűknek, sőt halból is csak a tonhalat és a lazacot szeretem. Azt meg, hogy puhatestűeket egyek, teljesen kizárt volt.
Tegnap a boltban sokat szemeztem egy tintahal konzervvel. Aztán egyszerélünk alapon megvettem és azt ettem ma ebédre salátával és csicseriborsó krémmel.
Nem volt rossz, sőt! Valami pikáns szószban van beáztatva. Van egy másik féle íz is, majd azt is kipróbálom.
A jó hír azoknak, akiknek szoktam főzni, hogy fejlődök. Eddig a salátára is mindig joghurtot tettem csak, max néha valami fűszert, de kipróbáltam a borecetet tegnap. Viszont olivaolajat sosem tennék rá... Itt mindent olivaolajjal esznek. Persze egészségesebb mint a napraforgó, de én alapban igyekszem nem használni semmiféle olajat.
Elmentem a halaspulthoz is, de ha már messziről megérzem az imádott, sózott tőkehaluk szagát, inkább irányt váltok. Nagy koncentrációban elég émelyítő a szűz ízlelőbimbóimnak.
Bár már tudok egy bacalhau receptet. Majd februárban elkészítem. :-)