A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. december 25., kedd

Megélni ami nincs, avagy a karácsonyi hangulat Coimbrában

Nem sokszor sétálok a belvárosban, de most pár alkalommal bementem a sétálóutcába. Csodálkoztam is december közepén, hogy sehol sem láttam karácsonyi dekorációt, égőket világítani. Mivel most nagyon rossz a gazdasági helyzet itt, úgy döntöttek, hogy nem fog fényárban úszni a város, csak egy-két csillagos világító formát és egy Mikulás szobrot raktak ki a főutcában. Én ezzel nagyon egyet tudok érni, szerintem felesleges az áram pazarlása, igazából nem ettől lesz karácsonyi hangulata az embernek. A lakások erkélyeit sem látom agyondekorálva égővel, egy-két helyen van csak. A város teljesen kiürült, a sok egyetemista mind hazament. A bolt 24-én 14 óráig nyitva volt, viszont 25-én minden be van zárva. Éjjel mikor sétáltam haza, senki nem volt az utcán, csak 2 autó ment el mellettem egész hazaúton.
A vicces, hogy mivel itt nincs hó, sem túlzottan hideg (15 fok), mindenhol hóesést vetítenek. Bekapcsoltam a tvt és mikor a kórus énekelt, az előtérben hópelyhek szálltak. Picit komikus volt, mert az éneklő kisgyerekeken pulcsi volt. Hóesésben nem pulcsiban vagyok. A másik hóeséses élményem a buszjegyes cégnél volt. Interneten megvettem előre a jegyem, és mikor a honlapot betöltötte, ott is esett a hó.
Nem tudom, nekem nem hiányzik a hó egyáltalán, de annak biztos élmény lehet, akik nem láttak még sohasem. Nem is tudom, van-e itt olyan hely, ahol lehet korcsolyázni például....