A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. december 25., kedd

Lengyel, cseh, olasz, spanyol, líbiai, portugal és magyar Karácsony Coimbrában

December 24.-e nem telt túl izgalmasan, reggel elmentem futni (Most naponta 2x futok. Meg kell jegyeznem a reggeli futás nem nekem való) aztán összepakolta a karácsonyi vacsorához a ruháimat és a ponchához való dolgokat és bementem az egyetemre beoltani az egereket. Öröm az ürömben (na jó nem baj, hogy be kell mennem az egyetemre, mert iszonyatosan kíváncsi vagyok ennek a kísérletnek a végeredményére) hogy maradt még bor a pénteki mulatságból, amit meg nem romoljék alapon majdnem megittam. :-D
Hana meghívott hozzájuk, hogy töltesem ott az estét. A ház kicsit zsúfolt volt, 3 lengyel lány szülei és testvérei is eljöttek és még volt pár Erasmusos, aki nem ment haza, plusz a Jardim Botanico kertésze, akinek bár 10 testvére van, még sem volt sehol töltenie a Karácsonyt. Összesen 17-en voltunk, lengyel, cseh, olasz, spanyol, líbiai és én. Nagy készülődés volt, lerezseltem vagy 3 kg gombát és 1 kg tojást. Picit meglógtunk Hanaval pastal de natat enni, végül nem azt ettünk, de jól belaktam, aztán járkáltunk egy picit és a pasikról beszélgettünk
(főleg a nonverbális kommunikációról J).
A vacsora olyan fél 10-kor kezdődőtt, főleg lengyel fogások voltak, de volt cseh saláta, olasz tiramisu, poncha, portugál bor is. A lengyel ételekben szinte az összesben volt gomba. A vacsora előtt mindenki kapott egy kis ostyadarabot, mindenkihez odamentünk, jókívánságokat mondtunk és törtünk egy pici darabot az ostyából. Kedves hagyomány. A lengyelek nem isznak ezen az estén alkoholt, szárított gyümölcsöt forralnak fel és azt isszák, olyasmi mint a tea. Nekik és a portugáloknak is a Mikulás hozza az ajándékokat. A karácsonyfánkat az egyik fiú, Tomek készítette egy rossz lámpából, papírból és a kertben talált virágokból. Igazán kreatív villamosmérnök létére :-P.
Lengyelországban 12-féle  ételből kell enni Karácsonykor, akkor lesz minden jó és szép.
A főétel után énekeltünk (főleg a lengyelek) karácsonyi dalokat majd nekiláttunk a desszertnek. Sajttorta és tiramisu volt, bár a tortában nem tudom hol volt a sajt, mert nekem puddingos volt az egész. Elmentek a családok misére, mi pedig picit beszélgettünk és fél 1-kor eljöttem.
Nem igazán van karácsonyi hangulatom, de a  többieknek sem, ez valami erasmusos jelenség lehet.
Örülök, hogy elhívtak, mert egyedül azért rossz lett volna. Köszönöm Hananak, igazán jó barátnőm és egy cipőben járunk.

Buli a köbön az egerekkel

Karácsonyfadísz élő virágból

Az ökofa

Ajtódísz nyakkendőből

Galao és finomsüti

Hana és én

Tojáshéjba töltött tojásos krém. Nem tudom hogy nem tört szét a héj.

Gombás butyorszerű

A népes társaság

Törj belőle!

A tányérom

Eszünk.

Igazi olasz tiramisu

Narancs

Várjuk a Mikulást

Sajttorta