A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. december 3., hétfő

Iszik és vezet

Először azt hittem nem látok jól, hogy itt az emberek halál nyugodtan isznak alkoholt, ha vezetnek. Aztán amikor több alkalommal is megfigyeltem, kezdtem gyanakodni, hogy sajnos ez elég általános trend itt.
A rendőrök Portugáliában nem tartanak razziákat az utakon és nem is szondáztatnak embereket, így nem is igazán tartanak attól, hogy ittas vezetés miatt elkapják őket. Persze nagyon magas is az alkoholos befolyásoltság miatt bekövetkezett balesetek száma is.

Kérdem én, miért nem lehet kicsit felelősségre nevelni a népet?
Minden életért kár, de főleg azokért, akik ezek miatt halnak meg vagy szenvednek maradandó károsodást.
Soha ne igyatok, ha vezettek...

Én itt csak olyan autójába ülök be azóta, akiről tudom, hogy nem iszik. De lehetek óvatos, ha a másik sofőr nem az...
Pont a mai nap sírt az egyik lány, mert az ismerősei ma hajnalban balesetet szenvedtek és a 21-22 éves fiúk azonnal meghaltak.
A szobában voltunk 6-an, de senki nem ment oda hozzá csak én.
Annyit mondtam neki, hogy menjünk le sütit enni. Nem beszélgettünk vele, csak kb 2 percet, de a nap végén köszönetet mondott mindenért.

Még sütit sem ettünk, csak beszéltünk kicsit és átöletem.

Elég szomorú, hogy ennyire kezd kiveszni az empátia az emberiségből. Nem csoda, hogy oda tart a világ, ahová...
Remélem, hogy nem csak én vagyok "más" ezen a bolygón, mert akkor igazán szomorú lennék...

És igaz, a sírás nem oldja meg  a problémákat, de segíthet elviselni.