A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. február 5., kedd

Brazil édességmámor


Ma édességpartira voltam hivatalos, csupa brazil édességgel. Az egyik mandulás, kókuszos krém volt. Cocada a neve. Olyasmi íze volt mint a Raffaelonak.

Cocada és a készítője :-)
Itt van csomó recept angolul:

A lényeg, hogy kókuszt, sűrített tejet és cukrot kell összefőzni és belekeverni a mandulát.
A második édesség ugyanez volt, csak kakaósan, a Cocada Queimada.
Kakaós cocada

A harmadik egy maniókalisztből készült sütemény volt.
Nekem ez ízlett a legjobban. Sajnos a hozzávalók csak Brazíliában kaphatók.

A negyedik a tápióka volt, amit én édesnek hittem, mert maniókaliszt és kókusz volt vajjal összekeverve, palacsintasütőben megsütve és a közepén sajt. Olyan semleges íze volt, reggelire is szokták enni.
Kinézetre olyan mintha tükörtojás lenne.

Fő fogásnak volt Benedikt tojása, ami egy amerikai étel. Toast kenyéren sült szalámi, tükörtojás és a tetején sajt és valamilyen fűszer. 

A magyar recept:
Benedek tojása

Benedikt vagy Benedek tojása

Degeszre ettem magam az édességekből, a szemem sokkal többet kívánt, mint a testem.
Vidám csevegésbe torkollott aztán, kielemezve a pénteki bulit. Jó érzés barátok közt lenni.
Remélem velük kapcsolatban fogunk maradni, ha hazamegyek.

Szeretem ezeket a csészéket.

Pózolok a világ legkisebb serpenyőjével. Nekik kettő is volt belőle.