A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. február 3., vasárnap

Ana búcsúbulija


Itt az a szokás, ha valakinek lejár az ösztöndíja, annak rendeznek egy búcsúbulit egy étteremben.
Most pénteken az egyik brazil barátnőm, Ana bulija volt. Augusztusban érkezett és most februárban utazik vissza. Kapott egy tanársegédi állást is az egyetemen, ami biztos állás, mert soha nem rúgják ki. Ő meg még tanítani is szeret, úgyhogy már nagyon várja.
A Dona Isabel nevű étteremben voltunk. Nem messze van attól a lakástól, ahová költözni fogok. A lakótársaimmal mentem kocsival. A hely nem volt túl nagy, de elég népszerű, mert folyamatosan jöttek vendégek.
Már a hét elején lefoglalták és a kétfogásos menüt kérték, ami 15 euróba került, italfogyasztással. Az egyfogásos 12 euró. Nekem kicsit drága volt.
Az előétel szokás szerint olajbogyó, kenyér, valami rántott zöldségszerű. Aztán kaptunk karalábélevest. Itt elég fura nekem, hogy mindenkinek a pincér tesz szigorúan egy merőkanál levest. Az első főfogás rántott polip volt és olyan rizses szószos cucc, amiben kagyló és garnélarák volt. A rántott polip nagyon finom volt, de a másik is ízlett. A második fogás sült krumplival és rizzsel volt grillezett marhahús. Én ne vagyok nagy rajongója a marhahúsnak, de nagyon éhes voltam, mert előtte elmentem úszni. Kaptunk vörös és zöld bort is. Én a vöröset ittam, mert a zöldbor nekem túl erős. Olyasmi mint a pezsgő, de nem édes és elég savas. Lehetett desszertet is kérni. Én nagyon finomat kértem, almás-kekszes tortaszelet volt. Már nem emlékszem a nevére, de kinyomozom a receptet.

Bőségtál
Ana és én
Utána elmentünk buliba, ahol kipróbáltam a Caipirinhat és a Caipirosca innivalót is. Az első cukornádpálinkából készül, a második vodkából. Elég ütősek. Tele van cukorral és hamar az ember fejébe száll.
Ott voltak a couchsurfing vacsoáról az emberek, brazil zene volt. Tanítottak nekem brazil táncot, sambát. Olyan jó, hogy nekik a vérünkben van ez. Én nem táncolok rosszul, de mellettük Kispista voltam… Hiába, a brazil életérzés.
Csomó sráccal taáncoltam, persze egyik sem tetszett igazán, de jól éreztem magam. Bár nem rajongok a brazil zenéért.
Majdnem elvesztettem a pénztárcámat, valószínű kiesett a táskámból, mikor székre raktam (legalábbis remlem nem ellopni akarták) és mikor észrevettem, a táncos srácok segítettek megkeresni. Állítólag  a földön volt és nem hiányzott belőle semmi. Még szerencse, a fél életem benne volt. Veszteségként könyvelhetek el sajnos egy szemceruzát és a kedvenc vörös rúzsomat. De ezeket könnyen tudom pótolni. A bankkártyát már elég nehéz lett volna.
Elvesztettem az utolsó hajgumimat is.

Ami érdekes és furi volt nekem, hogy az egyik lány nagyon berúgott és a hely előtt ült és hányt. Kimentem és megkérdeztem, hogy miért nem viszik haza. Mert hogy hányt és nem adtak zacskót. Picit mérges lettem, mert ő az egyik legjobb barátnőm és tudom, hogy milye rossz kiszolgáltatva lenni. Átmentem az út másik oldalára egy első bárba. A biztonsági őrnek mondtam, hogy csak a pulttól szeretnék kérni valamit, mert  a barátnőm rosszul van, kedves volt és beengedett belépőjegy fizetés nélkül. A pultos adott egy zacskót, kedvesen mosolyogtam és visszamentem a többiekhez. A lány 2 percen belül a taxiban ült, a lakótársai hazamentek vele. Nem tudom, ha nem megyek ki, akkor még meddig szenved ott szegény.

U.I.: Mindenkivel megesik néha, hogy kicsit többet iszik a kelleténél, lehet az valami lelki bánat vagy más miatt. A lényeg, hogy mindig legyen egy valaki, aki józanul tud gondolkozni és okosan cselekedni. Most én voltam az. De engem is kísértek már haza. Igaz nem itt, hanem még otthon. Sosem felejtem el a mazsolát. J