A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. január 10., csütörtök

Szegénység?

Tegnap beszélgettünk az egyik brazil fiúval. Megtudtam, hogy a portugál doktori ösztöndíj 1200-1500 euró, a brazil ennél több. Brazília drágább mint Portugália. Ő posztdoktori ösztöndíjjal jött vissza ide, de csak akkor jött, ha brazil ösztöndíjjal jöhet vissza. Miért? Mert a brazil posztdoktori ösztöndíj 800 euróval több mint a portugál posztdok ösztöndíj Az összeget nem mondta, de én olyan 2000-2500 euró között tippelem a portugált.
Picit meglepődtem, mert nekem még 800 euróm sincs egy hónapra.
Mondta is, hogy csodálkozik és igazából a szemében egy hős vagyok, hogy olyan kevés pénzből, amim van, meg tudok élni. A főnököm is kérdezte már a magyar munkatársamat, hogy nem érti, hogyan tudok kijönni a pénzből.
Persze nem panaszkodom, mert élnek nálam sokkal rosszabbul emberek.
Én csak végre egy olyan fizetést szeretnék, amiből tudnék fizetni egy lakáshitelt és luxus igények nélkül megélni.

Igazából örülök is, mert már évek óta a "hogyan hozzuk ki a legtöbbet a minimum pénzünkből" kurzuson veszek részt. :-D

Az orvos rezidensek meg panaszkodnak, pedig kb. kétszer annyi pénzt kapnak mint én... Igaz a doktori CSAK részmunkaidő.Nem számít bele a nyugdíjas éveimbe sem.

És nem 4 órát dolgozom valójában....

De csinálja az ember, mert bennem még él a remény, hogy van értelme, szeretek kutatni,  és eljön majd az én időm is, mikor a sok tanulás és áldozat meghozza gyümölcsét.

Csók.