A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. január 23., szerda

Költözés



Sokat szoroztam és osztottam és arra a döntésre jutottam, hogy elköltözöm.
Először lakásokat néztem, három szobával, mert két leendő lakót is tudnék.
Aztán az egyik sráccal a kutatóintézetben beszélgettünk és küldött nekem egy másik weboldalt, ahol mindenféle hirdetés van fent. Olyasmi,mint az expressz, csak portugálul.
Egész jól olvasok már szobahirdetést portugálul, de a Google  Fordító is segít néha.

Két lakást néztem meg tegnap, mindegyik a környéken volt, csak a Stadiontól másik irányba.
Szeretnék ezen a környéken maradni, mert bár viszonylag messze van az egyetemről és a belvárostól is, de közel van egy bevásárló központ és az uszoda is. Nagy úszásrajongó lettem megint. Heti háromszor megyek, a többi nap futok. Most nem járok sajnos futni,mert a szombati bőriázás miatt megfázott a térdem és nagyon fáj, ha gyalogolnom kell. Úgyhogy ezen a héten csak úszás van.

Az egyik szoba picit kisebb mint a mostani, de igaziból két része van, az egyik ahol az ágy van, a másik meg egy sufniszerű, ahová lehet pakolni a bőröndöt meg az éppen nem aktuális cuccokat. Három lány lakik még ott. És az egyik legfontosabb, van Internet és fix 160 euróba kerül az egész egy hónapban a számlákkal együtt.  Annyi, hogy nincs mosógép. Most is sokat mosok kézzel, de megnézetem, a szomszéd utcában van egy mosoda. Nagyon furmányosan találtam rá, mert persze semmilyen honlapot nem találtam először. Aztán a foursquare programban gondoltam megkeresem, hátha van olyan, aki beregisztrálta. És volt. Onnan már megvolt a Facebook adatlapja a mosodának, onnan pedig a honlapja. Okos dolgokra is lehet ám használni ezeket. J  Így már tudom, hol a mosoda, mikor van nyitva, mennyibe kerül egy mosás. Az egyik nagyon jó dolog, hogy van ott szárítógép, ami azt hiszem nem kerül pénzbe. Itt most 3-4 nap, míg megszárad a ruha vagy több…
Egy mosás egyébként 3 euró és 8 kg ruhát lehet egyszerre mosni.

Kiszámoltam, hogy most 185 eurót fizetek átlagban mindennel együtt, Internet nélkül. Ha lenne netünk, az még 15 euróval kerülne többe. Az Internet nagyon fontos nekem, mivel a szociális éltem nagy részét azon élem. Mindig be kellett mennem a suliba ezért…

A másik lakás picit közelebb volt. Az 140 euró volt és a számlák. A hirdetésben az volt, hogy ingyen net. Na ez az lett volna, hogy a lakás alatt lévő kávézó netét loptuk volna. Lecsekkoltam a telefonomon és persze a szobában és a lakásban nem ért fel a jel. Tehát net itt sem lenne. A másik, hogy két 21 éves fiúval kéne lakni. Én egyszer már laktam két 20 éves fiúval, kb. 2 hónapig… Viszont a konyhában minden gép új, a héten szerelik be. Itt 2 havi kauciót ki kellett volna előre fizetni a beköltözés előtt.

Fel is hívtam a nénit, hogy kiveszem az elsőt. Mivel nem beszél angolul, így megkértem az egyik barátnőmet, hogy segítsen. Nagyon szimpatikus volt, hogy nem kell kauciót otthagynom és beköltözés előtt pár nappal majd fel kell hívnom a részletek miatt.

Szóval február 15-től új lakás. Olcsóbban, így egy hónapnyi albérleti díjat meg fogok tudni spórolni.

Hiába, a pénz beszél…