A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. január 7., hétfő

Miért is jó hazamenni?

Most, hogy visszajöttem kezdtem el gondolkozni, hogy miért is jó tulajdonképpen hazamenni. Persze az alapvető, hogy az ember hiányolja a családtagjait és a barátait.
A másik dolog, hogy ott nem vagyok fura. Mivel egy országban élünk már évek óta, akarva akaratlanul is belénk ivódik annak az országnak a mentalitása, szokásai és alkalmazkodunk az ottani dolgokhoz.Portugáliában "furának" és különcnek számítok, mert annyira máshogyan élnek itt az emberek.
Későn kelnek, későn fekszenek, minden későn van. Persze nekem, aki koránkelő, koránfekvő, mindent előre megtervező, megbízható ember. Itt vannak azért kivételek, de a legtöbb emberek mentalitása nagyon eltér az enyémtől.
Olyan jó volt nem furának lenni megint. Délután beülni sörözni a haverokkal, nem órákat tölteni az evéssel, a ruháim egy este alatt megszáradtak és nem lettek dohos szagúak, az öt percenként járó busz vagy villamos vagy metró.
Mikor Pesten mászkáltam, rájöttem, hogy elszoktam a tömegtől. A sok nyüzsgő ember, itt meg néha csak én vagyok az utcán.
A bicikli. Irigyeltem a bicikliző embereket, mert én is akarok! Nagyon hiányzik... Eszméletlenül.

Többen kérdezték, hogy mondjak 3 dolgot, amit szeretek Portugáliában.

Az első a munka. Itt még van pénz a kutatásra és ha ügyes és sokat dolgozik az ember, akkor komoly sikereket lehet elérni.
A második dolog a narancs. Eszméletlenül finom és ahogy érik most a fákon, az valami elképesztő. Lédús, édes, de nem émelyítően.
A harmadik dolog, hogy lehet félbe vágott ananászt kapni.

Tudnék még mondani pár dolgot, de most csak ezt a hármat írom le.
Na jó, a kávé. Sokkal finomabb és olcsóbb is mint Magyarországon.
A tengeri halak ára. Olcsóbb mint a többi húsféle.

Az, hogy nincs hó télen.

Hogy viszonylag olcsó a taxi. Azt leszámítva, hogy van egy-két bunkó sofőr. Most, hogy jöttem vissza, nekem kellett a kocsi csomagtartójába betenni a bőröndöt és a buszba is. Értem én, hogy az én cuccom és 23 kiló, de akkor ne számolja fel a plusz két eurót, mert nagy bőröndöm van. >-(

A másik, hogy kívánom azoknak, akik kikapcsolják spórolásból a mozgó lépcsőt, hogy sietve a buszra ciheljék fel 3 emeletet a bőröndjüket.

És puszilom azokat az emberket is, akik kitalálták, hogy a WC-ben mozgásérzékelős villanykapcsoló legyen. Bezzeg a víz az kézmosáskor vagy egy percig nem áll el.