A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. január 25., péntek

A sikeres (nyelv)tanulás



Mivel a testbeszédes könyvet már kiolvastam, elkezdtem olvasni kettő újabb hasznos e-könyvet. Az egyik arról szól, hogy hogyan tanulhatunk mg egy idegen nyelvet sikeresen. Mivel azért még nem mondtam le arról teljesen, hogy valamilyen szinten megtanuljak portugálul és arról meg végképp nem mondtam le, hogy felsőfokú szintre vigyem fel az angol tudásomat, hasznos olvasmánynak tűnik.
A könyvet David Bolton írta, a címe The Secrets of Successful Language Learning  és van egy honlapja is: www.language-learning-tips.com .
Nagyon jó stílusban, közérthetően  ír és hasznos tanácsokat olvastam eddig.
Az egyik például az, amit ezentúl csinálni fogok, hogy napi 3 portugál alapszó és 3 bonyolultabb angol szót meg fogok tanulni. Hogy ne csak a levegőben lebegjen ez a dolog, a naptáramba írom be őket és így bizonyos szinten rá leszek kötelezve a megtanulásunkra.
Mindenkinek javasom ezt a könyvet, valóban hasznos tippek vannak benne és ingyen letölthető angolul az Internetről.
A másik könyv amit elkezdtem, Elana Peled: Academic success for all: Three secrets to academic success című könyve. Ez is ingyen letölthető. Ez arról szól, hogy vehetjük sikeresen a vizsgákat az egyetemen és hogyan szerezhetünk diplomát. Direkt nem írtam a könnyen, mert azért ingyen s könnyen semmit sem adnak, vagy ha igen, akkor az olyan is…

Minden nap fogok olvasni legalább egy órát angolul is és ezt szigorúan adminisztrálom a naptáramba.
A portugál és angol szavakat reggelizés közben fogom megtanulni. :-D

Jó kis terv mi? :-D

Pusztán egy naptár és némi idő kell hozzá.
Naptáram pedig már amúgy is van, benne a heti úszás és futásterv, a heti menü és az elköltött pénz.