A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. január 17., csütörtök

A (kihagyott) lehetőségek

Sokszor eltöprengek azok, hogy vajon az eddig hozott döntéseim az életemmel kapcsoltban helyesek voltak-e.
Nem tudom.
Sok döntést már bánok, de mivel nem amellett döntöttem, így nem is tudom hogyan alakult volna sorsom.

Hiba volt-e nem külföldre menni tanulni?
Hiba volt-e nem megpróbálni a másik magyarországi doktori iskolás lehetőséget?
Hiba volt-e nem külföldön csinálni a doktorit?
Hiba volt-e túl kényelmesnek lenni?

Az, hogy kijöttem ide, biztosan tudom, hogy nem volt hiba. Olyan sokat fejlődtem, a tudásom, a kutatói szemléletem, a magabiztosságom, a nyelvtudásom, az emberismeretem, a tűrőképességem...

Ha úgy alakulna, hiba lenne-e ...

nem itt maradni.
Magyarországon állást  keresni.
feladni mindent és elmenni Új-Zélandra egy farmra dolgozni.
feladni a kutatást és valami jobban fizető munkát találni.
 Bárcsak tudnám, hogy mit hoz a jövő?

A kérdés elég aktuális, mert szeptembertől lejár az ösztöndíjam, az állam nem finanszírozza tovább. Augusztusban ott leszek munka és albérlet nélkül, remélem optimistán, hogy az eddigi viszonylag kényelmes és biztonságos világból a munkaerőpiac kegyetlen és törtető világába lépjek.

Kész vagyok rá? Muszáj lesz.