A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. november 3., szombat

Sose hidd el azt, ami nem az eredeti csomagolásban van

Jól megszivattuk magunkat tegnap. Elmentünk a Gyógyszerész Karra, ahol szereztünk teofillint. Ennek örömére délután nekiláttam a minták előkészítésének, hogy letesztelhessük. Ötkor be is injektáltam az első mintát, amiben volt az új drogból. Aztán nagy megdöbbenésemre nem láttam a 3. peaket a mintában, ami azt jelentette, hogy vagy én nem kevertem bele, vagy ugyanakkor jön elő, mint a másik vagy... Újra csináltam oldatot, változtattam a hullámhosszon, de semmi. Megnéztük végül spektrofotométerrel, hogy milyen hullámhosszon kéne látszani a törzsoldatainknak és kiderült, hogy jó hullámhosszon mérünk.
Mivel beérkeztek a vegyszerek, amiket rendelünk (szerencsére a Kar nevére lett rendelve, nem az Intézetére, mivel az Intézetnek nem szállít többet az a cég) gyártottam újra törzsoldatokat.
Mint kiderült, az eredeti törzsoldatunk, ami egy kis fiolába volt és kaptuk valakitől nem teobromin volt (aminek hittük), hanem teofillin volt az is, ezért nem láttunk másik peaket.
Nos leírva ez elég egyértelműnek tűnik, de cirka 3 és fél óránkba telt megoldani a rejtélyt.
Az élet kihívás és mindig tanul az ember valami újat.

Soha ne higgy annak a feliratnak, ami nem az eredeti dobozában van.

Nem vagyok szomorú, sem mérges, csak kicsit fáradt. :-D


Ez egy kromatogram.















 A csúcsok nagyságának és területnek kiszámításával lehet megmondani, hogy a mintánkban mennyi az az anyag, amit keresünk.

Mi is az a kromatográfia.