A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. november 26., hétfő

Csodálatos hétvége csodálatos emberekkel

A múlt hét csütörtökön Lisszabonba és Madeirára utaztam. Szállásom nem volt, couchsurfingeltem. Most először. Eddig én fogadtam embereket de ezúttal engem fogadtak.
Lisszabonba reggel érkeztem, 10 óra felé. A metróval a város központjába jutottam. Délután 2-kor együtt ebédeltem egy couchsurferer egy vegetárinus étteremben. Sokat beszélgettünk a városról, az emberekről és az életéről. Az ok, amiért szerettem volna találkozni vele az olt, hogy nagy aktivista, főleg az állatkísérletek ellen. Érdekes volt meghallgatni a nézeteit.

Anaval     
Este 8-kor találkoztam Andrással, aki Lisszabonban él már lassan 4 éve. Nagyon kedves volt tőle, hogy felajánlotta, aludhatok nála, így nem kellett az éjszakát a reptéren töltenem. Vele egy magyar táncházba mentünk. Nagyon aktív az itteni magyar közösség, hetente összegyűlnek kalocsai vagy mezőségi táncot tanulni és sokszor találkoznak is. Jó volt látni, hogy külföldön milyen összetartás van.

Megy a tánc


Pénteken reggel repültem el Madeirára. Napközben megnéztem a fővárost, Funchalt és este találkoztam a hostottaml. Luís az egyik legjobb ember, akit valaha megismertem. Tengerbiológus, bálnakutató és a helyi bánamúzeum igazgatója. Intelligens és nagyon kedves ember, élveztem a vele töltött időt, főleg amikor a kalandjairól mesélt a bálnákkal és a delfinekkel. Szombaton beutaztuk vele a fél szigetet. Életem egyik legjobb döntése volt ez az út és a couchsurfingelés.

Amikor az álom valósággá válik.
Vasárnap reggel érkeztem vissza Lisszabonba és mivel este volt két kedvenc bandám koncertje, úgy döntöttem maradok és egy úttal megnézem az Óceanriumot is. Szerencsére akadt egy társam is, Graham. Dél-Afrikából érkezett és 6 hónapig itt dolgozik egy informatikai cégnél. Nagyon jól érzetem vele magam, főleg mikor az országáról mesélt. Remélem hamarosan meg is látogat Coimbrában.

Grahammal a Seether és a Heaven's Basement koncerten.
Örülök, hogy csatlakoztam a couchsurfinghez, mert elképesztő emberekkel hoz össze a sors és ez az utazásom is részben nekik köszönhetően az egyik legjobb dolog volt az életemben.