A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. szeptember 16., vasárnap

Odautazás

A gépem reggel 5:45-kor indult, ami azt jelentette, hogy hajnali 3-kor kelünk. Megittuk a reggeli kávét és a maradék cuccot bepakoltuk a kocsiba. Nem volt egyszerű, bár nagy részét már múltkor hazaküldtem, így is maradt egy autónyi. A reptérre könnyen kijutottunk, a parkolással volt egy kis gond.
A beszállókártyám átvétele elég macerásra és hosszúra sikerült, mivel a két pult közül az egyiknél valami probléma akadt. 5.15-kor a gépnél kellett volna már lennem, de fél  5-kor értem át a biztonsági ellenőrzésen, így 3 percem maradt beszállni. Sajnos így nem maradt időm elmenni WC-re sem. Nem szeretem kicentizni a dolgokat és nem is igazán szoktam. Az ablak mellett kaptam helyet, aminek nagyon örültem, igaz már a felszállás után 2 perccel elaludtam. Arra ébredtem fel, hogy előttem volt a reggeli. Nagyon gusztusos és bő volt. Kaptam rántottát 2 sült gombával, gyümölcssalátát, mini croissant-t, pici kiflit vajjal és lekvárral, kávét és ásványvizet.  Az út egész gyorsan eltelt, női pilótánk volt. Kicsit sokára engedtek leszállni minket, úgyhogy madártávlatból már elég jól láthattam Lisszabont.  A csomagot hamar átvettem, gyorsan kibontottam a fóliát, hogy megnézzem, nem tört-e össze a pálinka.
Idén nyártól már jár metró a repülőtértől, amivel 3 megállót kellett utaznom az Oriente vasútállmoásig. Automatából lehet jegyet venni, aminek van angol menüje. 1,75 euróba került a metró vonaljegy és elvileg az összes metróra érvényes lett volna. A kártyát a bejárati kapuhoz kellett érinteni és úgy nyílt ki a plexiajtó. A kijáratnál ellenőrizték is. Nagyon szép a metrómegálló, ilyen grafikák voltak a kijáratnál.

A vasútállomás nagyon sok emeletes, egyik emeleten lehetett jegyet venni betonbódékból. Elég nagy sor volt és féltem, hogy nem értem el a 10:09-es Alfa Pendulart. Ez a leggyorsabb vonat ott és 22,5 euró volt a jegy. A jegyeladó beszélt angolul és még abban is segített, hogy hányas peronról indul.

Szép vonattal jöttem, egyedül attól féltem, hogy megbüntetnek, mert a helyjegyem a kerekesszékeseknek fenntartott helyre szólt. De szerencsére nem volt semmi gáz. Viszont majdnem nem szálltam le időben, mert fél órával későbbre vártam az érkezést.
Taxival jöttem Attiláékhoz. Itt mindig a legelső taxiba kell beszállni, ami elől áll. Egy fiatal srác hozott, akivel picit beszélgettem. Kérdeztem, hogy volt-e már Budapesten. Azt mondta, ha meghívom, eljön velem. :-D
Attiláék boltban voltak, így egy kicsit vártam rájuk, de addig fotóztam házakat.