A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. szeptember 17., hétfő

Második nap

A második nap elég nyugisra sikerült, délelőtt otthon írtam a blogot, délután pedig egy másik magyar sráccal találkoztam.
A Dolce Vita bevásárlóközpontnál, ami kb 5 perc gyaloglásra van, bár a visszafelé út hosszabbra sikeredett, de a lényeg, hogy hazaértem.
Út közben elmentem a börtön mellett, amit tegnap templomnak néztem. Idén sokan megszöktek már, szóval jobb lesz vigyázni. :D
A börtön mellett van a Botanikus Kert és ezt a szép képet közvetlenül a börtönfal mellett készítettem.

Beültünk a Café Tropicalba, ami egy kávézó és a legfontosabb találkozópontja a fiataloknak. Olcsóbb mint Budapest, legalábbis egy tejeskávéért, egy ásványvízért és egy sima kávéért 2,6 eurót fizettem. Nem szokás borravalót adni.
Portugália híres az azulejókról. Ezek festett csempék, amik arab eredetűek de már szerves része az ország kultúrájának. Falakra, folyosókra és néha a szobákba is teszik, hőszigetelő szerepet is betöltenek.


Este hálám jeléül, hogy befogadtak, én főztem a vacsorát. Egyik új kedvencemet, földimogyoróvajas csirkét. Földimogyoróvaj helyett igazi mogyoróval készítettük, de nagyon finom lett. 
Örülök, hogy ilyen kedves embereket ismerhettem meg és nem lehetek nekik elég hálás, annyi mindenben segítettek és segítenek. :-D
Van már portugál számom is, egy simkártya rajta némi pénzzel 10 euróba került.
Érdekességként leírom az itteni percdíjakat:
A hívás díja 0,211 euró/perc, ami kb 59 Ft, az sms pedig 0,106 euró.