A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. szeptember 22., szombat

Egy hét után

Ma van, hogy egy hete érkeztem az országba. Mielőtt elmegyek dolgozni, gondoltam megírom, mik a tapasztalataim eddig, miben mások a portugálok.
Elve nem kelnek túl korán, a munkahelyre mindenki olyan 10 felé vagy később érkezik. Az ebédidő dltől kettőig tart és igazából utána kezdenek el dolgozni. Persze sokáig maradnak bent (8-ig ). Nekem kicsit furcsa ez a munkarend, mert én ahhoz vagyok szokva, hogy 4-kor már végzek. Ma azért megyek be egyébként, mert van egy projekt, amit be kell fejezniük október elejéig, én meg legalább hamarabb megtanulom a dolgokat.
Szerintem azért az életszínvonal jobb mint otthon. Vagyis akik kb olyan munkát dolgoznak mint én. Eleve már a lakásokban is van nappali, amiben élik este az életüket és a hálószoba csak alvásra van. Az én lakótársaim azért eléggé spórolnak, nem igazán mennek el esténként (Mercire gyűjtenek, mert itt az AZ autó) és nem is nagyon költenek a lakásra. A mosógép elég régi és nagyon hangos, a vízcsap sem éppen egyenletesen műküödik, bár ez lehet a lakóház 12 emelete miatt van. Nincs bekötve kábeltv sem net, ami nekem annyira nem gáz, mert a célom úgyis az, hogy minél olcsóbb legyen a szállás. Viszont kocsival mennek mindenhová.
Most drágult az ország, megemelték az áfát 23 százalékra, de a termékek, amik az alapélethez kellenek, azon csak 6 százalék. Ilyen a gyümölcs, zöldség, hal stb.
Az ebédet mindig együtt eszik és beszélgetnek. Szeretnek kávézni is, nem véletlenül kutatják a koffeint. :-)
Sok dobozos üdítőt isznak, ami nekem nem szimpatikus, mert sok szemét termelődik így. Itt láttam a legminibb Heineken sört a boltban, 2 decis üveg volt. Itt minden pici amúgy, mert hogy ők nem bírnak meginni vagy megenni nagy adagot. Nem is tudom rólam mit gondolnának, ha egyszer belelendülnék az evésbe. (Igaz Viki? :-) )