A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. szeptember 17., hétfő

Első bevásárlás

Ma volt az eslő nap, amikor az egyetemre mentem. A város legmagasabb pontján van és több busz visz fel oda.
Az épület belső része márványból van és elég régiesnek néz ki.
Iszonyatosan jó, hogy ennyire kedvesek a kollégák, pénteken fogok egy kis előadást tartani az eddigi munkámról és arról, hogy mit is szeretnék itt csinálni. Remélem nem lesz gond. :-D
Nagyon sokféle mérési technikával lehet dolgozni, elektrofiziológia, különböző neurokémiai mérések és még sok részét nem is láttam.
Ma belekukkantottam a szinaptoszóma preparációba és kicsit a neurotranszmitter felszabadulás mérésébe. Sajnos nem tudtam végig ott lenni,mert az Erasmus irodában kellett papírokat intézni. Ami persze nem sikerült, mert a délutáni nyitvatartáskor már elfogyott az összes aznapi sorszám.
Sokat tanakodtunk a többiekkel, hogy nekem akkor igaziból kéne-e odamenni, mert nem is vagyok igazán hallgató, mivel a "szerződés" nem a két egyetem, hanem a két labor között jött létre.
Holnap elmegyek tartózkodási engedélyt kérni, mert szereztem igazolást, hogy itt dolgozom. Lehet nem járok sikerrel, mert az ösztöndíj összegéről is kéne, amit ma kértem csak otthonról.
Ma voltam bevásárolni is mindenféle dolgot. Érdekesség képpen leírok pár cuccot, hogy itt mennyibe kerül:
tej 0,75 euró
joghurt 0,88
3 db alma 1,9
hajsampon (Nivea) 1,75
tusfürdő (750 ml) 3,39
kukorica konzerv 0,51
tonhal konzerv 1,39
fogkrém 2,98
6 db zsemle 0,96
Google fordítóval hámozom ki a blokkból és így nem minden sikerült.
Összesen 33, 67 eurót fizettem egyébként.
De vettem még kávét, lekvárt, margarint is.
Ma ettem a menzán a többiekel 4, 2 euróért tőkehalat krumplival és kicsi salátával. Elég olajos volt, de nem volt rossz.  Egyébként két menza van, az egyik a szociális, ami olcsóbb és főleg a diákok esznek ott, mindig nagy a sor. A másik az elitebb, ahol többféle kaja közül lehet választani és nincs olyan nagy sor.
Este lakótársmékkal ettem, a fiú anyuája főztjéből Bacalhau á brás-t (bakaljaú á brázs), ami tőkehal krumplival, hagymával és tojással.
Wikipediáról itt a recept:
Hozzávalók:
  • 40 dkg tőkehal
  • 60 dkg krumpli
  • 2 nagyobb fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 4 tojás
  • Só, bors, olaj a sütéshez
  • Petrezselyem
  • Olívabogyó
Elkészítés: A tőkehalat sós vízben puhára főzzük, majd levét leszűrjük. A krumplit puhára (olyan szétesős állagúra) megfőzzük, vagy forró olajban kisütjük. Egy nagyobb lábosban a felkarikázott hagymát kevés olajon sóval borssal 4-5 percig pároljuk, majd beleforgatjuk a krumplit és a tőkehalat, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, és ráütjük a tojásokat, ízlés szerint tovább fűszerezzük. Ezután addig főzzük, amíg a tojás „kicsapódik”, végül petrezselyemmel, és olívabogyóval díszítjük.