A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. szeptember 19., szerda

Jose

José az egyetemi segítőm, 22 éves és első éves master biológus szakon. Biokémiával foglalkozik.
Már ideérkezésem előtt felvettük a kapcsolatot, de személyesen ma délután találkoztunk.
Ő az átlag portugál fiúknál magasabb (kb 1,75 lehet). Nagyon kedves és nyitott a világra. Suli után beültünk a Mekibe és ott beszélgettünk. 10 mentoráltja van idén. Külföldre szeretne menni dolgozni majd, főleg a skandináv országok, leginkább Norvégia érdekli. Hárman vannak testvérek, anyukája az oktatási minisztériumban dolgozik, apukája 12 éve munkanélküli (depressziós). Nem tudom, hogy miből tudják finanszírozni a tanulásukat. Itt 1000 euró az éves tandíj, amit mindenkinek maximum három részletben kell kifizetnie. Lehet kapni ösztöndíjat, de az maximum 500 euró. Mostanában egyre gyakrabban dolgoznak a diákok, de eddig ez nem volt általános.
Este elmentünk futni is. Hegynek felfelé az egyetemhez. Elég nehezen ment nekem, ő minden nap edz és szerintem hiperaktív is. :-D Lefutottunk a folyóig is. Nincs illata....
Holnap együtt ebédelünk, mutat egy harmadik menzát az egyetemen. Ma az egyik munkatásammal voltam, mert ő is utálja a sorban állást, ezért máshová jár. Ettem tejberizst , ami 1,2 euró volt, mert otthonró vittem kaját.  Babsalátát tonhallal.
Úgy gondoltam, hogy heti 2x kajálok a menzán és a többi alkalommal viszek otthonról. Ami spórolás szempontjából jó, szociális élet szempontjából nem annyira. De majd megnézem, hogyan jövök ki egy hónapban, de egyenlőre nem szeretném túlzásba vinni a költekezést ebben a hónapban.