A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. április 21., vasárnap

Serra da Lousã

Szombaton délelőtt futni voltam az egyik munkatársammal, délután pedig a tengerhez mentem. Elvittem a fényképezőm, de nem volt benne a memóriakártya, így nem tudok képeket feltenni. Én nem fürödtem, de volt, aki igen. Zömmel külföldi cserediákok voltak. Elég szépen barnulok.

Ma a Serra da Lousã környékére mentün túrázni. Az útvonal egy kicsi kastélytól indul Cabo do Soitoban. Elmentünk két mini vidéki faluba, ahol kőből épített házak vannak, Talasnalba és Casal Novoba. Igazából nem lakik itt senki, de ki lehet bérelni ezeket. Egy kellemes túraútvonal, 6 km, néhány helyen elég meredek felfelé, de nagyon szép a táj. Az erdőben nem igazán van fű, minden elég száraz. Sok helyen eukaliptusz fa van, amiből papír készítenek. De van itt parafa is. Én nem is tudtam, hogy a parafának a kérgét használják fel. A jó minőségű dugót nem préselik, amit préselnek, azok a rosszabb minőségűek, amik beletörnek az üvegbe.
Paulo nagyon sokat mesélt nekem Portugáliáról és szép helyeken jártunk.
Viszont kell vennem rövid nadrágot, mert majdnem megsültem a hosszú farmerben.

http://www.panoramio.com/photo/9060142

http://www.aldeiasdoxisto.pt/aldeia/3/5/97/134

A ház fala és egy ablak

Az egyik falucska messziről
Még a Serra de Estrelát is láttam.