A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. április 12., péntek

Azori-szigetek: negyedik nap, a köd közbeszól

Ma túrázni mentünk volna Markussal és a szobatársammal Kathrynnal. Mindketten svájciak. Markust a tegnapi furnasi kirándulásomon ismertem meg. Pilóta, úgyhogy jó sokat kérdeztem tőle a pilótákról.

Az eredeti terv az volt, hogy elmegyünk túrázni a Lagoa Verde és Lagoa Azul tavak körül. Az egyik tó kék, a másik zöld színű. Viszont az idő közbeszólt. Nagyon nagy köd lett és nem lett volna értelme úgy túrázni, hogy úgysem látunk semmit. Így kocsival körbejártuk az északi partot és visszamentünk Furnasba termálfürdőzni. Nagyon erős szél fújt a parton és szinte mindenhol. Remélhetőleg holnap után már jobb idő lesz, akkor újra megpróbálunk elmenni.
Először egy pici tóhoz mentünk le, de a köd miatt szinte semmit nem láttunk. Aztán elmentünk kocsival a két tóhoz, de sajnos a fényviszonyok miatt nem láttuk a színűket. Ezután Mosteiróba mentünk. Gyönyőrű ott a part, mászkáltunk a köveken. Hoztam is egy követ szuvenírnek. Tufakő, így nem nehéz.
Egy óceánra néző étteremben ebédeltünk Sao Antónióban. Nem is volt drága, én hekkszerűt ettem krumpli és zöldségkörettel.Lehetett cápát is enni, aminek nem igazán örültem.
Nagyon sok szép helyen jártunk és elmentünk egy teaültetvényre is, ahol bemehettünk a pici gyárba és megnézhettük, hogyan szárítják a levelet, válogatják. Kaptunk kóstolót is. Itt négyféle teát készítenek, vettem mindegyikből. :-)
Végül Furnasban fürdőztünk és este 6 felé értünk haza.

Jól éreztem magam, jó volt picit szociális életet élni, sok dolgot megtudtam Svájcról is. Örülök, hogy vannak nyitott emberek a világon. Holnap a couchsurfinges ismerőseimmel túrázunk, ha az idő engedi. Eyg portugál lánnyal és egy ausztrál szörfös fiúval.

Lagoa da Água

Lagoa Verde

Túratársaimmal

Sete Cidades

Mosteiros


A Ponta de Escalvadosról

Mosteiros

Nagyon fújt a szél.

Csodás.

Horgászok

Mosteiros

A part, tele kicsi medencékkel

Forever love


Teagyár

Aprítják a leveleket

Válogatják


Kóstoló

A teaültetvény

Szeretem a teát.

Furnasban egy másik termálnál



Felfelé a termáltól