A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. április 10., szerda

Azori-szigetek: Nordeste

Ma korán reggel Nordestebe mentem. Az eredeti tervben csütörtök lett volna, de az időjárás előrejelzés miatt módosítottam a programot. A busz 6:45-kor indult és 9 előtt értünk picivel Nordestebe. A buszjegy egy útra 4,85 euró volt. Nekem eddig úgy tűnik, mintha az Azori-szigetek olcsóbb lenne mint Portugália.  Közben sok kisebb-nagyobb településen átmentünk. A gyomorom elég nehezen bírta a végén a szerpentines utakat, de túléltem.
Nordeste a 19. századik csak hajóval volt megközelíthető, most folyamatban van egy összekötő gyorsforgalmi út építése Ponta Delgadaval. A város nem túl nagy, de annál bájosabb.
Mikor leszálltam a buszról, természetesen a rossz irányba indultam el, így eljutottam a temetőhöz és néhány tehénhez. Az idő nem volt túl jó reggel, eléggé esett az eső. Bementem egy kocsmába kávézni. Nagyon kedves volt a pultos srác és viccesek voltak a férfiak, akik főzőműsort néztek a tv-ben.
Aztán elindultam az óceán felé egy kilátóhoz és egy világítótoronyhoz. Gyönyörű volt.




A világítótorony


Eléggé esett


Közeledek a világítótoronyhoz

Vízesés a kikötőnél

Pózolok a heggyel

Imádom az óceánt

Kikötöttünk



Mivel nem vagyok egy nagy múzeumba járó, így még mászkáltam kicsit a városban és visszajöttem a 11:30-as busszal. Pont elértem.

Igleja

Nordeste

Ezeket a képeket már a buszról készítettem, mikor megálltunk egy-egy megállóban.

Küzdök a szerpentinekkel




Tejeskocsi



Maia


A délután többi részét Ponta Delgadaban töltöttem.




Kikötő

Az egyetem Ponta Delgadaban