A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. április 9., kedd

Azori-szigetek: első nap

Szinte semmit nem aludtam, mert a lakótársaim éjfélig tv-ztek és vacsoráztak, nekem meg mennem kellett a buszra hajnal 2-re. Jó korán kint voltam már, taxival mentem.

Küzdök az ébrenmaradással

Szerencsére ez a busz is megáll a reptéren. Igaz nem is lehetne hajnali négykor metrózni.Még online becsekkoltam és csak a csomagot kellett feladni. Bent próbáltam még egy padon aludni, de ne sikerült.
Kaptunk kaját is. A repülőút két és fél órás lett volna, de a rossz időjárási viszonyok miatt nem tudtunk Ponta Delgadan landolni. Egy órát köröztünk Sao Miguel felett, de végül egy másik szigeten, Terceirán kötöttünk ki. Velem még nem történt soha ilyesmi, kicsit félve é tanácstalanul álltam a helyzet előtt, mert ne bíztam benne, hogy még a mai nap Ponta Delgadaba érek. A stewardess nagyon kedves és segítőkész volt, mondta, hogy elég gyakran előfordul. 11-kor szálltunk le és 11:50-kor már indultunk is eredeti úticélunk felé.
Volt nálam földimogyi meg ingyenes az Internet a reptéren, úgyhogy némileg sikerült oldanom a stresszet. Meg jó, hogy csomagoltam magamnak 6 szendvicset. Holnap reggelire is marad 3.

Transzferre várva

Lelki elsősegély
25 perc múlva le is szálltunk. Féltem, hogy nem csekkolhatok be előbb a szállóba, mert eredetileg fél 10-re már itt lettem volna, de az időjárás megoldotta. Egy ifjúsági szállóban foglaltam le egy ágyat egy négyes lányszobában. Elvileg szinte egész idő alatt egyedül leszek, egy nap jön majd még egy lány. Ami furi, hogy nem tudtak lakatot adni a szekrényhez, így első dolgom az volt, hogy elmentem venni a bevásárlóközpontba egyet. A hely tetszik, olcsó és van net, reggeli. Bár nem hiszem, hogy sokszor eszem majd, mert mindig 8 előtt indulok el.

Ma bejártam Ponta Delgadat. Az ananászültetvényre már nem jutottam el, de egyik nap majd besuvasztom.
Kicsi és nagyon barátságos város, az emberek iszonyatosan nyugodtak, szinte sehol sem láttam lámpás zebrát. Én is kezdem átvenni ezt a nyugalmat.
Amúgy már most azt érzem, mintha hazajöttem volna. Óceán, hegyek, zöld mezőkön legelő tehenek.

Végre megérkeztünk

A szálló

A szobám
Park

Igreja de Sao Jose

Kikötő

A katonai múzeum




Posta

Városkapu

Igreja Matriz

Én a kikötőnél
Ponta Delgada

Tradicionális viseletben

Rendőrök kutyákkal

Egy másik park

A könyvtár

Platánsor