A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. április 14., vasárnap

Azori-szigetek:ötödik nap, kirándulás a couchsurfinges barátokkal

Szombaton ebéd után találkoztam Cláudiával, Nunoval és Adriennel. Couchsurfingen írt nekem Cláudia, hogy találkozzunk. A vőlegénye Nuno elkérte a szülei autóját és azzal mentünk el a két tóhoz. Adrien Ausztráliából jött és szeretne bejárni minél több szigetet.
Délelőtt nagyon rossz idő volt, sokat esett és vihar volt. A köd maradt, úgyhogy a magasból nem láttuk a tavakat. Sete Cidades környékére mentünk. Cláudia elmesélte nekem a történetet, hogy miért kék és zöld a vize a tónak.

A király lánya szerelmes lett egy szegény parasztfiúba, aminek a király nem örült, így elválasztotta őket. A víz azért más, mert a lánynak kék, a fiúnak zöld szeme volt és annyit sírtak, hogy megtelt a tó. Szerintem nagyon aranyos történet. Igazából az egyik a fák miatt zöld, mert kisebb a mérete.

Elmesélték, hogy minden szigetnek megvan a színe. Sao Miguel zöld, Santa Maria a citromsárga, Sao Jose a barna, Pico a fekete. A többire már nem emlékszem.

Cláudia nagyon sokat mesélt az itteni életről. A családja nagyon vallásos és 10 éves koráig apáca szeretett volna lenni. De szerelmes lett egy fiúba, úgyhogy aztán már nem. Ő nem vallásos, de nagyon nagy harcot vívott a családjával, még pszichológushoz is elvitték.
5 éve jár jegyben Nunoval, aki informatikus. Cláudia szociológiát tanul és újságíró szeretne lenni. Cláudiáéknak farmja van, 32 tehénnel és az apukája eladja a tejet. Sajnos nem tudta megmutatni, mert a sok eső miatt nagy a sár.

 A Lagoa Verde és Lagoa Azul tavakat jártuk körbe, elmentünk egy valaha ötcsillagos hotelbe is, aminek már csak a romjai vannak. 20 éve épült, de a nyitás után 3-4 évvel bezárt, mindent itt hagytak. Nagyon szép helyre épült, de picit messze a várostól, így nem sok ember jött ide.
A nap végén egy pizzát rendeltünk és megettük a parton. Cláudia hozott otthonról kétféle piát, az egyik egy mézes pálinkaszerű volt Picóról, a másik pedig az itteni bor. Én csak a pálinkát kóstoltam, de az nagyon finom volt.

Sajnos úgy néz ki, hogy megfáztam, már délután lázam volt, este be is vettem gyógyszereket. Féltem, hogy ma is így lesz, de már jobban vagyok. A torkom fáj, lázam nincs. Gyorsan eszem majd egy erős fűszeres levest, meg veszek valami cukrot a torkomra és ma túrázunk Markussal.

A két tó


Couchsurfing barátok

Lagoa Verde

A két tó


Valaha ötcsillagos hotel volt

Pizza a parton