A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. március 27., szerda

Ki itt pályázni mersz, hagyj fel minden reménnyel!

Szabadidőm egy részében pályázatokat keresgélek, általában külföldi ösztöndjakat.

Az egész még 2008-ban kezdődött, mikor egy álmomat (hogy Dániában éljek) szerettem volna megvalósítani. Ekkor voltam harmadéves egyetemista. Nagy szerencsémre könnyen mentek a dolgot, megkötötték a szerződést a két egyetem között és azóta is minden évben kiutazik valaki Aarhusba.
Tudtam, hogy az havi ösztöndíj nem lesz elég a megélhetéshez, ezért egyetemista éveim alatt mindig dolgoztam valami diákmunkát. Nyáron rendszeresen és általában évközben is. Tudtam, hogy valószínű a félretett pénzemmel együtt elég lesz amit kapok.

Én az a típusú ember vagyok, aki mindent rendszerez és megtervez. (A rendezetlenségben lakik az ördög amúgy is.)

Megnyertem a pályázatot még 2009-ben és 5 hónapot kint tölthettem. Az ösztöndíj utalása hagy némi kivetnivalót maga után, de végülis októberben már megkaptam a pénzt, augusztus közepi kiutazással. Mellékes, hogy az egyetem augusztusban zárva tart, így hiába érkeztek be a papírjaim július végén, az utalási eljárást augusztus végén tudták elkezdeni, amit előre megmondtak, hogy két hónap. Szüleim kisegítettek a kollégium kauciójával, ami mellesleg a fél ösztöndíjam volt.

A következő pályázatom tavaly volt, hogy a laborunknak nyerjek műszerfelújításra pénzt. Meg is kaptam. A cég az elbírálást követően 2-3 napon belül utalta a pénzt. Sajnos az egyetemi adminisztráció már nem volt ilyen gyors, én nyertem a pénzt, de nem rendelkezhettem vele, csak a témavezetőm. Akinek vagyonnyilatkozatot kellett volna tennie. Végül a tanszékvezető lett a jogosult, aki elköltheti. Vicces ez a vagyon nyilatkozat, mert nem többszáz millió forintról van szó, sőt kevesebb mint 2 millióról. A lényeg, hogy körülbelül 3/4 évvel a pénz megkapása után tudtuk elkölteni.

Tavaly pályáztam még az egyetemen belül konferenciatámogatásra is. Mivel annyi papírt és mindent kellett kitölteni, így nem kaptam meg időben az összeget, így a saját pénzemből kellett fizetni a szállást és a barcelonai konferencia regisztrációs díját. A repülőjegyet majdnem elveszítettünk, de szerencsére azt időben  (vagyis viszonylag keveset késve) kifizették. Viszont nekem senki nem fizette ki a több mint 6000 Ftos utalási díjat. Azt már ne is számítsuk, hogy az én pénzem állt benne majdnem 4 hónapot. Ami a 93 ezer Ftos doktori ösztöndíjjal nem éppen kellemes érzés...

Aztán tavaly megpályáztam egy szakmai gyakorlati ösztöndíjat Portugáliába. Meglepő módon az összes  kiutazásom után hamarosan megérkezett. Igaz itt már rutinosabb voltam és július elején átküldtem a dokumentumokat.

Aztán jött az újabb szakmai gyakorlati ösztöndíj pályázat. Még decemberben kiderült, hogy megnyertem és ki is töltöttem a szerződéskötéshez szükséges adatokat, számlaszám és hasonlók. Írták, hogy a szerződéskötéstől kezdve 1 hónap, míg a pénzt utalják. Gondoltam én naiv, oké, ha januárban elküldik a szerződést, márciusra pont megjön a pénz. Arról nem is álmodtam, hogy ebből veszem meg a repülőjegyet vissza.
Hát, a szerződés február közepén jött, gyorsan vissza is küldtem, reménykedve, hogy március közepén megjön a pénz.
Nem jött. Ma már kicsit kezdtem aggódni és írtam egy levelet, hátha elkeveredett vagy hasonló. Amit kétlek, mert elsőbbségi ajánlva adtuk fel.

A következő választ kaptam:

Ezúton is elnézését kérjük, sajnálatos módon adminisztrációs okok miatt új szerződést fogunk Önnek hamarosan kiküldeni.
A türelmét kérjük, amint elkészült az új szerződése, rögtön értesítjük!

-----------------------------------

Hát, mit mondjak, nem voltam boldog. Sőt inkább nagyon mérges és ideges Nekem mindent időben és pontosan kell csatolnom, akkor ők miért nem tudják a szerződéshez tartani magukat. Jah, mert nincs is, mivel még meg sem köttetett, mivel adminisztrációs okok vannak. Olyan nehéz egy nyomtatványt kitölteni (szerintem a szoftver automatikusan kitölti és a create pdf ikonra kell csak kattintani)?

Nagyon dühös vagyok. 2010 óta nem kértem kölcsönt a szüleimtől, de lehetséges, hogy most kell, mivel már a lekötött pénzeimet is feltörtem Még szerencse, hogy tőlük tudok kérni, mi lenne ha nem.

Viszont nem hagyhattam szó nélkül ezt, bár kicsit sem hiszem, hogy meghatná őket.

Várnék én türelemmel, de ki kell fizetnem a számláimat és az étkezésem.
Mivel már decemberben kitöltöttem a szerződéskötéshez szükséges adatokat a honlapon és ezért elfogadhatatlannak tartom azt, hogy már lassan április lesz és még mindig várnom kell az ösztöndíjra.

Persze örülök, hogy megnyertem meg minden, de miért kell mindig mindennek akadozni. Már nem először. Én rendesen utánanézek mindennek, időben elküldök, csatolok,aláírok és kinyomtatok mindent, viszont cserébe ezt kapom. A megkésett utalást. Ha nem írok nekik, akkor sosem kapom meg? Vagy mi?

Már kezd tele lenni a hócipőm. Lassan kezdek kiábrándulni, hogy érdemes-e itt bármit is megpályázni, mert mindig csak a baj (a profizmus hiánya) van belőle. Olyan nehéz az adminisztrátorok dolga?
Azoké biztosan, akiket haveri alapon vesznek fel és totálisan alkalmatlanok az ilyen fajta munka végzésére. Vagy miért kell minden kis szaron szarakodni. Ha nem jó helyen van a pecsét vagy az aláírás nem a jobb sarokban van, hanem a balban.

Miért a kispénzű embereket szivatják. A többszáz milliós pályázatokkal is ez van? Könyörgöm, én még eg millió forintot sem kapok összesen az 5 hónapra.

Lehet,hogy elment a kedvem az újabb pályázatoktól.

A másik, hogy ezek az összegek általában nem elegek a normális megélhetéshez....