A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. március 25., hétfő

Félmaraton Lisszabonban-Teljesítve

Szombaton Lisszabonba utaztam Hanaval, mert vasárnap volt a félmaraton, amire mindketten jelentkeztünk.
Mikor megérkeztünk, el kellett mennünk a Sportexpróra átvenni a rajtszámunkat és az ajándék pólót. Szuper Adidas póló, belehímezve a maraton időpontja és a híd képe. Belémben voltunk, ahol sikerüt kívülről megnézni a belémi kolostort. Borzasztó volt hazamenni, mert tömve volt a villamos. Ez az egyik legnépszerűbb turistahely és a sok futót is idehívták.

A kolostor

Manuelin stílusú



Pastel de Belém, mert kell az energia

Utcakép


Hana egyik színész barátjnál couchsurfingeltünk, Joaonál. A srác színész és pont most hétvégén is fellépett a színházban. Nagyon jó környéken és szép lakásban lakik Picit beszélgettünk vele, aztán este elment a színházba. Én pedig főztem paprikás krumplit, vagyis kb csak a krumpli volt benne. Mivel Hana vega, így kettéosztottam és csak az egyik részébe tettem házi kolbászt. Átjött egy brazil lány is vacsira, aki múltkor Óbidosban jött velünk és Lisszabonban tanul most. Korán lefeküdtünk, hogy legyen erőnk vasárnap. Én nagyon rosszul aludtam, szinte semmit.

Reggel jól bereggeliztünk, ilyenkor megengedett a sok szénhidrát, úgyhogy kakakós crosissant ettünk.
Szerencsére a metró ingyenes volt a maratonfutóknak. Egy vonattal kellett átmenni az Április 25-e híd másik oldalára, nagyon nagy volt a tömeg.

Állítólag több mint 37 ezer résztvevő volt. A futás 10:30-kor indult. Mi már 9 előtt ott voltunk, de csomót kellett sorba állni a WC-hez. Ilyenkor mindig bánom, hogy nem férfinak születtem.

Megyünk a starthoz

Gyűlik a nép
Nagyon izgulok

Kell az energia


 A start elég fura volt, nem hallottam semmi startpisztolyt vagy hasonlót. Nagyon nagy élmény sokezer emberrel együtt futni. A mini maraton 7 km volt, ott lecsatlakoztak az azon résztvevők. Sokan kisgyerekkel futották ezt a távot, de volt babakocsis futó is bőven. Elég híres a lisszaboni félmaraton, sok volt a külföldi.

Hanaval igyekeztünk állandó tempót tartani, olyan 9,5 km per órával futottunk. Én a 15. kmtől kezdve már nagyon szenvedtem, iszonyatosan elkezdett fájni a térdem, hiába, kell vennem egy normális futócipőt, mert a teremcipő hosszútávon nem jó. El is határoztam, hogy nem ez lesz az utolsó maratonom.
Az első ember 59 perc alatt futotta le. Három embert vitt el a mentő.
Út közben kaptunk 3x vizet és kétszer energiaitalt, a végén pedig banánt és jégkrémet. Készítettek rólunk képeket, de 20 euró egy fotó, így csak a telefonommal és otthon készítettünk párat.
Mikor visszafelé leszálltunk a buszról, a sétálóutcán gyalogoltunk el csomó étterem mellett. Elég idegesítő volt, hogy állandóan szólongattak minket, hogy üljünk be valamelyik étterembe. A végén már olyan mérges voltam, hogy majdnem beszóltam az egyiknek, hogy úgy nézek én ki, mint aki étterembe akar menni így, csupa izzadtan a futócuccban. Alig tudtam menni is...

Boldog finalisták

Mert megérdemlem :-D

Csodaszép


Becsületesen küzdöttünk önmagunkkal, a fájdalommal, a távval. Mindketten beértünk a célba. Az időm 2 óra 22 perc volt. A következő cél a 2 óra lesz.
Kb. egy hónapja nem voltam futni, csak úszni párszor, szóval ezt beleszámítva nem rossz idő ez. Ezzel a 7135. helyen értem célba, a nők között pedig a 441. lettem.

Máskor is fogok menni, annyira jó érzés volt, a közönség biztatása, a célbaérés.

És edzek előtte, mert az úszás nem helyettesíti. Minimum heti egyszer legalább egy órát vagy 15 km-t futni fogok és kétszer kevesebbet.

Final Time 2:22:03
Chip Time 2:19:22
K8 Time 0:58:19
16K time 1:47:05
18K time 2:00:40
20K time 2:14:48
Division Place: 441 (Seniores Femininos)
Gender Place: 441 (F)
Overall Place: 7135