A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. szeptember 2., hétfő

Munkanélküli

Ma van a második nap, hogy "munkanélküli" vagyok. Mivel a 3 éves doktori ösztöndíjam lejárt augusztus utolsó napjával, ha úgy vesszük akkor munkanélküli lettem. Eléggé elszomorító, hogy a sok-sok év tanulásnak (és tanulás melletti munka) ez az eredménye. Igazából le kéne doktoriznom minél hamarabb hogy pályázhassak posztdoktori ösztöndíjakra.
Amit nem igazán értek a magyar állam gondolkodásában:
a doktori 3 év és részmunkaidős munkának megfelelő az ösztöndíj összege
(én sosem csak 4 órát voltam bent)
a doktori sem számít bele a ledolgozott évekbe mivel az ösztöndíj adómentes, tehát munkanélküli segély sem jár

Összességében az embernek rövidebb idő alatt, magasabb követelmények mellett  kéne letenni a doktoriját. Ami még rossz, hogy szinte semmilyen ösztöndíj nincs azoknak a hallgatóknak a számára, aki predoktorok, vagyis már nem PhD hallgatók, de még nem is doktorok.

Eléggé elkeserített a mai nap, mert amellett, hogy eltűnt az egyik kiscicám, nekiálltam ösztöndíjakat keresni újra, de persze semmilyet nem találtam, amit megpályázhatnék...

Van pár hónapnyi félretett pénzem, ami januárig elég. Abban bízok, hogy a portugál főnök talál nekem valami ösztöndíjat, mert analizálni való munkákat már szerzett egy rakással. Mivel rajtam kívül még egy ember ért a HPLC-hez, de ő jelenleg nem igazán dolgozik (legalábbis nem a laborban, hanem gyereket szeretne), így én vagyok az egyetlen. akire ez a feladat vár(na).

De ingyen nem fogok dolgozni 5 év kutatási tapasztalattal.

Egyébként senki se higgye, hogy nem csinálok semmit, folyamatosan állásokat keresek és pályázok valamit ösztöndíjakat keresgélek.
Elkezdem írni a cikkemet a portugál munkából, ami a doktorihoz kapcsolódik és a doktorimat is. Ami nem túl jó, hogy magyarul kell írnom, mert ha angolul szeretném, akkor 222 ezer forintot kéne fizetnem. Persze tudok magyarul, de lévén, hogy minden szakirodalmat angolul olvasok és minden jegyzőkönyvet, posztert, publikációt angolul írok, így felettébb hasznos, hogy magyarul kell. Ami a másik vicc, hogy középfokú angol nyelvvizsga és egy alapfokú bármilyen nyelvvizsga kell a doktorihoz. (Szerencsére nekem ez már 10 éve megvan). De mivel is lehetne mondjuk jól lemérni az angol tudást, ha nem azzal, hogy angolul írhatnánk a doktorit.