A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. szeptember 8., vasárnap

Benfica vs. Sporting

Portugáliában a legnépszerűbb sport természetesen a foci. Sokan játszanak, de annál többen nézik. Ott a nagy meccseket több tízezer ember nézi. Én nagyon nem folytam bele ebbe, de egyszer elmentem egy Académica meccsre Coimbrában.
A csapat aminek a legtöbb rajongója van, az a Benfica. Szinte az összes munkatársam nekik szurkol, sokszor el is utaznak Lisszabonba megnézni a nagy  meccseket. A másik lisszaboni csapat a Sporting. Ők játszottak a Videoton ellen még decemberben.
Nagy a harc a Benfica és a Sporting rajongók között, de szerencsére itt ritkán torkollik erőszakba a meccs utáni és előtti idő.  Egyébként a legharciasabb rajongói Guimares csapatának van.

Már nem emlékszem ki mesélte, hogy miért szeretik ennyien a Benficát.
Azt mondják, hogy a Benfica régen a szegény emberek csapata volt, míg a Sportingot a gazdag emberek szponzorálták, így nekik volt pénzük drága és (jó?) játékosokat venni. A Benfica focistái a szegények közül kerültek ki, így ők a "nép csapata".

Én az Académicának szurkolok, mert az a coimbrai csapat és ha választanom kell, akkor a Sportingnak (Paulo miatt). De egyikünk sem egy nagy foci rajongó, bár én 5 évig fociztam.
Azért egyszer remélem eljutok majd egy Benfica-Sporting meccsre. :-)