A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2014. szeptember 23., kedd

Koltseges dolog a betegsegmegelozes

Meg augusztusban kert nekem Paulo idopontot a az oeirasi rendelobe. Nagyon keves a hazi orvos es sok a beteg. A hazi orvostol kell kerni beutalot a tobbi szakrendelesre. Mivel mar ket eve nem voltam nogyogyasznal, igy gondoltam aktualis a dolog. Plusz szemeszhez es borgyogyaszhoz is el szerettem volna menni.
Mult hetre szolt az idopont, 5 euro vizitdijat kellett fizetni. Itt a hazi orvos is vehet citologiai mintat, amit aztan nekunk kell elvinni egy laborba. Sokkolt, hogy -bar igy ingyen volt nekem- amugy 45 euro lenne a minta analizise. Itt ketevente ingyne megcsinaljak, ha az ember beutaloval megy.

Kozben kiderult, hogy a jogsimet is le kell cserelni, mert nem ervenyes az itteni es amugy is ha 60 napja itt elek, koteles vagyok elmenni a regionalis kozlekedesi hivatalba, hogy azon a kornyeken fogok garazdalkodni es uj jogsit kerni. Persze orvosi vizsgalat, csomo papir es 30 euro. Ha nem teszem es elcsipnek a kozuti ellenorzesen, akkor minimum 150 euro... Hat. Kertem ilyen papirt is, remelem Evoraban elfogadjak, mert az oeirasi cimem van itt.

Nem ertem miert nem lehet itt az embernek egy allando meg egy ideiglenes cime. Kb havonta megyek az adohivatalba cimet valtoztani -az szerencsere ingyene- mert kell egy cim a rendeloi regisztraciohoz, de kell a kozos cim, ha Pauloval egyutt szeretnenk beadni az adobevallast...

Szoval nem jo itt orvoshoz menni, mert bar ha beutaloval megy az ember, akkor sporol, de iszonyu sok ido.

Ja, de kaptam csaladtervezos kiskonyvet, amiben minden infot dokumentalnak rolam, a vernyomastol a milyen fogamzasgatlot hasznalok kerdesekig. De a csaladtervezos konzultaciokor nem kellvizitdijat fizetni.
:-D