A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2015. május 14., csütörtök

Mert a viz az ur

Tegnap, amikor teregettem ki a ruhata, meglattam egy helikoptert a viz felett az egyik strandnal, ahol neha kint szoktam lenni. Eloszor azt hittem, hogy a katonasag gyakorlatozik, de aztan elvetettem az otleet, mondvan, miert ott, ahol alapjaban veve mindig sok ember van. Aztan eszembe jutott, hogy lehet, hogy valakit keresnek. Sajnos a gyanum beigazolodott, mert  a hirekben bemondtak, hogy eltunt egy 16 eves fiu. A barataival voltak kint es a fiu elment uszni. Aztan 17:50-kor jelentettek, hogy eltunt. Kereste ot egy helikopter, harom hajo, buvarok es a tuzoltosag.
Sokan eleg felelotlenek az oceanban valo furdessel. Paulo mar kicis kora ota minden nyarat az oceannal toltott es nagyon tapasztalt furdozonek szamit. Ami nekem magyarkent oriasi hullam, az neki semmiseg. Mikor bemegyunk a vizba (ami nalam ritka eset), mindig nagyon ovatos vagyok es ha o nincs ott, akkor nem is megyek be.
Iszonyatos ereje van a pici hullamoknak is es tudni kell, hogy hova kell allni, hogy az embert ne kapja telibe. En jo uszo vagyok, tobb mint 10 evig jartam rendszeresen uszni.
A lenyeg, hogy nem szabad konnyelmuen venni. A Balatonba is konnyu belefulladni, ha kap az ember egy izomgorcsot, hat meg a sokkal hidegebb oceanban.