A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2015. május 27., szerda

Marokkoi palacsinta

Amikor a tavaszi szunetben Marokkoban voltunk, nagyon megszerettuk az ottani palacsintat, aminek msemen a neve.
Mar ez volt a masodik alkalom, hogy reggelire keszitettem.

Ime a recept:
440 g liszt
90 g buzadara (en eloszor kukoricadaraval csinaltam, mert itt nem tul konnyu kapni buzadarat)
2 teaskanal cukor
2 teaskanal so
1/4 teaskanal eleszto
1/3 liter viz

 A hajtogatashoz:

olaj, buzadara es vaj

Lepesek:
Eloszor el kell kesziteni a tesztat. A tesztanak lagynak es lazanak kell lennie, de nem ragadosnak. 10 percig kezzel dagasztani kell, addig amig ruganyos nem lesz.
Utana lecsipunk belole egy kicsi darabot es kisodorjuk negyszog alakura. Aztan a kisodort negyszoget megkenjuk pici vajjal es szorunk ra buzadarat. ezutan a ket szelet behajtjuk majd rahajtjuk a ket tetejet is. ezutan olivaolajban megsutjuk.

En elszor nem sodortam, hanem tazsinban kezzel kinyujtottam. A tazsin aljara tettem pici olivaolajat.
Masodszor sodrofaval csinaltam es lisztezett feluleten. Igy gyorsabb volt es kevesbe olajos a cucc.
Nagyon figyeljetek az aranyokra, mert en picit tobbet tettem az elesztobol masodszorra es picit tulsagosan megtadagadt.
Itt van, hogyan kell hajtogatni:

Msemen hajtogatasa

Akit erdekel a recept angolul, itt talalja meg:

Msemen Recipe - Square-Shaped Moroccan Pancakes (Rghaif)