A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2015. május 18., hétfő

Estremozi kozepkori vasar

Paulo a hetvegen dolgozott, hegyi futoversenye biraskodik, igy csak vasarnap delutan jott haza. Mar mult evben is lattam, hogy van kozepkori vasar Estremozban. Akkor nem tudtunk elmenni, de iden szerettem volna. Itt elt az egyik hires kiralyno- Erzsebet, aki elelmet csempeszett a szegenyeknek a kosaraba. Amikor a kiraly rajtakapta es megkerte, hogy mutassa meg, mi van a kosarab, az osszes kenyer rozsava valtozott.
Szerencsere vasarnap delutan volt a lovagi torna, amit meg meg tudtunk nezni. Mostanaban nagyon divatosak a kozepkori vasarok Portugaliaban, szinte minden heten van valahol.
A tortenet onnan indult ki, hogy mivel a kiralyno spanyol szarmazasu volt, hozott magaval lovagokat. Viszont megtiltotta, hogy az itteni emberek hazaiba bekoltozzenek. Ugyanis a nemesek megtehettek. Ahol jartak, addig ameddig akartak, mas hazaban lakhattak. Mivel a kiralyno megtiltotta ezt, igy lovagi tornara kerult a sor.

Ami a legjobban tetszett, az egy kezmuves sorozo volt. nagyon hianyzik itt a jo sor-foleg a buza- es megorultem, amikor meglattam. Hatfele sort keszitenek es sajnos palackozva nem aruljak, hanem csak fesztivalokon. Mielott kerunk, meg lehet kostolni az osszeset. Imadtam a buzasort es volt egy buzasor keverek is.

Itt a facebook oldaluk:

https://www.facebook.com/irmandade.dacerveja?fref=ts

Voltak zeneszek

Solymaszat es baglyok

Sult a malac