A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. október 17., csütörtök

Dinnyehej lekvar

Nagy lekvarfozesbe kezdtunk Pauloval. Mivel annyira szereti a magunk altal keszitett joghurtot, szeretett volna valami belevalot is kesziteni. Kaptunk a szuleitol almat, igy hetfon nekialltunk lekvart fozni. Csak cukrot meg citromlevet raktunk bele az alman kivul. Remelem, hogy sokaig el fog allni a hutoben.
Olvastam egy dinnyehej receptet. Meg sosem ettem es hallottam rola, ugyhogy most gyujtjuk a dinnyehejat es hetvegen megprobalunk belole lekvart kesziteni.
A recept itt is nagyon egyszeru, meg kell pucolni a dinnyehejat, csak a sargas resz maradjon es aztan lereszelni. Kell tenni bele meg cukrot es citromlevet. 2 ora hosszat kell fozni. Allitolag olyan az ize mint a narancslekvare.

Ma a szomszedos faluba megyunk egy turara, kihasznalni a jo idot.
Elore megfoztem a mai vacsorat, mert utoljara egy hete foztem en. En nem igazan szeretek, Paulo viszont nagyon. Szendvicsgyartasban viszont meg jobb vagyok.

 De mar vagytam egy kis magyaros izre, eltem masodik marhaporkoltjet foztem meg. Jo sok borral, egeszen reszegito illat van a konyhaban. Jobb lett mint az elso, majd kivancsi vagyok Paulo mit szol a gulashhoz. :-D Levest mar evett. Igazibol nokedli kene hozza, de azt nem tudok itt csinalni.