A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2013. április 3., szerda

Tömegközlekedés

Főleg buszokkal lehet itt közlekedni, de néhány helyen trolibuszok is vannak. Az első járatok reggel 7 után indulnak és az utolsók este 8 felé. Általában fél vagy egy óránként, vasárnap még ennél is ritkábban.
Egy buszjegy ára, ha a buszvezetőtől veszi valaki 1,6 euró. Lehet venni egy napos jegyet, ami 3,5 euró.
Minden buszon elöl kell felszállni és a mágneskártyát (ami igazából egy papírlap) le kell olvastatni. Ezt 3-11 darabnyi utazással lehet feltölteni, 3 utazás 2,2 euró, 11 pedig 6,4. A havi bérlet 35 euró.
A mágneskártya 6 euró, ha cserélni kell, az 0,5 euró. Elég könnyen gyűrődik sajnos.

Összehasonlítva Lisszabonnal, ott egy vonaljegy 1,4 euró, a napi jegy 5 és a havi bérlet 35. Ezzel viszont 4 metróvonalat is lehet használni. Itt is építettek volna egy metrót, Luso felé,de aztán valamiért elhalt az egész. Megszüntették az arrafelé járó vonatokat és már csak buszok közlekednek.

A buszok elég furcsa útvonalakon járnak, szinte az összes megkerüli a várost, ráadásul egymás után, egy időben. A troli vezetéke rendszeresen leakad az egyetemnél, ami miatt sokszor dugó van. Többször láttam már, hogy a vezető próbálja visszarángatni a helyére.

Ami nagyon szimpatikus, hogy van külön busz a mozgáskorlátozottaknak és a fogyatékosoknak. A megbeszélt helyen és időben felveszi őket, majd elviszi a munkahelyre vagy az iskolába.

Valószínű, hogy a nem túl sűrű buszközlekedés miatt taxizni relatíve olcsó.

A taxiköltség a következőkből tevődik össze:
2- 2,5 euró az alapdíj, ezt mindenképp ki kell fizetni, ha beülsz.
Ha van csomagod a csomagtartóban, az plusz 2 euró.
Ha előre kihívod, akkor többet kell fizetni, mintha csak random leinted az utcán.

Olyan 10 perc utazásért 7-8 eurót fizet az ember csomaggal együtt.

Én főleg gyalogolni szoktam, mert míg a buszra várok és beérek, annyi idő alatt be is lehet érni.