A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2014. október 13., hétfő

Nyilt nap a Gulbenkian Kutatointezetben

Mult szombaton nyilt nap volt a Gulbenkian Kutatointezetben (IGC), ahol dolgozom. A mi kutocsoportunk is reszt vett. Egy masik csoporttal kozosen az "Agy"-nal voltunk. Mivel mi az agyat kutatjok, azon belul is a memoriat es a tanulast, ezekkel kapcsolatban mutattunk be par erdekes dolgot.
En a kisgyerekekkel foglalkoztam, szinezhettek idegsejtet, agyat, kutatot. A kutatonos kep volt a legnepszerubb, de a koponyat is sokan valasztottak, amin csodalkoztam is. Keszitettem meg origamit is, amin erdekes tenyek voltak az agyrol. Mar becsukott szemmel is megcsinalom, szombaton annyiszorel kellett mutogatni. A kicsik nagyon elveztek. Rosalina egy prezentaciot magyarazott, amiben vizualis illuziok voltak.

Egyebkent nagyon otletes programok voltak, lehetett latni peldaul zold fluoreszcens genetikailag modositott egeret, epiteni sejtet es meg rengeteg mas dolgot. Volt peldaul tudos fotozas is.
Nagyon elveztem, de eleg faraszto nap volt. Es egesz jol elboldogultam  portugal nyelven a gyerekekkel. :-)

Pauloval
Munka kozben (IGC foto)