A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2014. március 10., hétfő

Idegen izek es kulturak

A kovetkezo harom hetben Redondoban egy olyan programsorozat lesz, ahol reszben az itt elo kulfoldiek ismertethetik meg kulturajukat a lakosokkal. Ennek kereteben rengeteg ingyenes prgram, filmvetitesek,koncertek, fotokiallitas, szinhazi eloadas es fozoprogramok lesnek.
Tegnap volt a megnyito utan egy szinhazi eloadas. Kicsit tartottam tole, hogy milyen lesz, mert az elso szinhazi elmenyem Coimbraban nem sikerult tul jol. Alapjaban veve sem vagyok egy nagy szinhaz rajongo, de a modern darabokat nem tulzottan szeretem.

Viszont ez az eloadas szuper volt. Reszben azert is, mert atereztem es kicsit olyan volt, mintha rolam szolt volna. A szineszno, Natasha Marjakovic meg a kilencvenes evek vegen menekult Portugaliaba. A darab az o tortenete volt, miert hagyta el Jugoszlaviat es milyen volt az elso par eve.
Paulo forditotta nagy reszet annak, amit nem ertettem, de eleg sok mindent felfogtam mar. Annak ellenere, hogy ingyenes volt, olyan 50 ember jott csak el.

Natasha Szarajevoban elt de miutan meghazasodott Belgradba koltozott. Szineszetet tanult. Atelte mindket "jugoszlav" haborut es utana dontotte el, hogy Lisszabonba immigral. Nagyon nehez volt az elete az elejen, csak egy szek es egy matrac volt a lakasaban, nem beszelte a nyelvet. Az elso 15 napban csak fozott, mert annyira hianyzott neki az otthona. Aztan kapott munkat egy ir kocsmaban, ahol kinai fonoke volt es egy-ket vicces szituacioba is keveredett. Amit eszrevettem, hogy a portugalban nagyon sok szo csak egy ici-picit ter el es konnyen lehet egy etel helyet a kakirol beszelni. Ezek a kis botlasok utolag viccesek, de atelni azert nem annyira.
Sokat dolgozott, nem adta fel es most kisgyerekeknek tart szini eloadasokat es epiti a karrierjet.
Azt hiszem talaltam egy igazan jo peldakepet, mivel nekem sem konnyu es sok szituacioban magamra ismertem.

Holnap egy portugal filmvetitesre megyunk, csutortokon pedig egy romanra.

Aztan ki tudja, lehet jovore majd en prezentalom Magyarorszagot. :-D Viszont addig meg meg kell tanulnom a toltott kaposztat.

Saberes e Sabores de Outras Gentes