A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2016. május 28., szombat

Tea workshop

A Saberes e sabores fesztivál keretében rendezték meg Redondoban a Tea workshopot. Már nagyon vártam, én voltam az első, aki feliratkozott. Maximum 25 ember mehetett és minden ingyen volt. Az ismertetőben olyan teák is voltak, amikről eddig nem is hallottam (kék tea, sárga tea). Az előadást Prof. Luís Mendoça de Carvalho tartotta, aki a bejai Botanikus Múzeumban dolgozik. Van egyébként fűszerekről szóló workshopja is, majd egyszer szeretnék arra is elmenni.
Majdnem három és fél órán keresztül hallagttunk érdekesebbnél-érdekesebb információkat és kaptunk 14 f-féle teát, amit otthon kipróbálhatunk.

Megtudtam például, hogy a zöld teát 70 fokos vízzel kell elkészíteni és csak 3 percig szabad benne hagyni a tealeveleket.
Az igazi teás sosem vesz filteres teát, csak leveleset.
A tea eredeti hazája Kína és India egy része, de Portugáliában, az Azori-szigeteken (voltam is a gyárban), Kenyában sőt még Anglia egy részén is termesztenek teát.
A kínaiak, japánok szinte csak zöld teát isznak, mivel az a legegészségesebb és számukra  a fekete tea értéktelen, amit régen nyugatra exportáltak.
A rooibos tea nem a teacserje leveléből készül, hanem egy hüvelyesek közé tartozó, bokorszerű növényből.
Mindig a teához öntjük a tejet és sosem fordítva.
A fekete teákat 90-95 fokos vízzel kell elkészíteni és 4-5 percig kell a vízben hagyni.

A teaivásnak is megvan a maga etikketje, például a kanalat csak a csészealjra szabad tenni, a felőlünk átellenes oldalra.

Aki teheti, mindenképp menjen el egy ilyen workshopra, nagyon jó volt az előadü és rengeteg dolgot lehet tanulni.

Museu Botanico

Fűszerworkshop