A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2016. április 26., kedd

Skyrunning bíró leszek

A hétvégén a portugál hegyi sport és kemping szövetség (FCMP) skyrunning (terepfutás egyik fajtája) bíróképzésén voltam. A kurzus péntek este kezdődött és vasárnap délután lett vége. A spanyol hegyi sportszövetségtől (FEDME) jött két oktató és spanyol nyelven megtartották az előadásokat. Mivel én nem beszélek és nem is értem a spanyolt (bár ez is latin nyelv és hasolnít a portugálra, de a szókincsem még nincs ott, hogy megértsem), Paulo fordította nekem. Minden nap jókat ebédeltünk és vacsoráztunk. Vasárnap még terepgyakorlat is volt, ahol egy útvonalat jelöltünk ki, mintha egy verseny lenne. Aztán volt írásbeli vizsga, szerencsére válaszolhattam angolul. Már csak a terepgyakorlat hiányzik egy versenyen és hivatalosan is bíró leszek.