A világlátás nagy nevelőiskola; nemesíti a szellemet, tágítja az értelmet és kiirtja az előítéleteket.


2012. május 30., szerda

Költségek

Mivel kiderült az ösztöndíj összeg, így az ember elkezd kalkulálni, hogy mire lesz neki elég.
Nagyon jó angol nyelvű összehasonlító oldalak vannak, amivel körülbelül meg tudjuk becsülni a ránk váró költségeket. Általában az egyetem Erasmus oldalán is van egy kis kalkuláció.
Részletezem őket és majd mikor tényleg kimegyek, le tudom vonni a következtetéskeet, hogy mennyire valósághűek az adatok.
Szállás: 200-300 euro egy szoba rezsivel együtt. Nekem már van, 150 + rezsi, szóval remélem 200-ból kijövök.
Étkezés: 300 euro, ha az egyetem menzáján eszik az ember. Azt írják, hogy kb 1,9-3,9 euroig terjedhet egy kaja ott. A többi étteremben olyan 7-23 euro között lehet enni többfogásos menüt. Én szeretném megoldani, hogy részben az egyetemen, részben pedig magam által készített ebédet fogyasszak. A csapolt sör 1,5 euro, míg boltban 1,2.
Nem szeretnék 300 eurót költeni kajára, de azért éhezni sem akarok. Majd meglátjuk. Nyilván vannak kedvezményes mennyiségek és boltok. Dániában is a kaja volt viszonylag olcsó, ha az ember nézte a különböző áruházak újságjait.

Utazás: Havi bérlet 37 euro. Én bringával szeretnék járni, ami majd Coimbra domborzatának ismeretében lehetséges, hogy némiképp módosulni fog. Persze jó lenne a bringa,mert elvonási tüneteim lennének, ha nem. Kapok kölcsön egy montit amúgy.
Telefon 1 perc feltöltőkártyás telón 0,1 euro.
Lehetne még részletezni a különböző szórakozási lehetőségeket, de ezt egyenlőre feleslegesnek tartom, mivel hajlandó vagyok lemondani ezekről spórolás céljából.
Akit érdekel, erről az oldalról szemezgettem:
http://www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Portugal&city=Coimbra